6 nov. 2006

Reflexbrosch

Det här tycker vi är ett kul pyssel som nog kan bli en uppskattad och lite annorlunda julklapp! I en tygaffär hittade jag reflexband som jag klippte i smalare bitar och sydde ihop till öglor. Dessa fäste jag sedan i en cirkel på en liten bit av reflexbandet. Till sist gjorde jag ett hål i mitten och trädde en tjusig knapp igenom. På baksidan satte jag en säkerhetsnål. Broschen kan man ju använda lite som man känner för på sin kappa/jacka. Kanske på kragen eller fickan?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den är ju hur fin som helst!! Jag vill också göra såna!
Kram
Sofie

muttra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
muttra sa...

skrev att jag oxå ville ha en sån men stavade en massa fel därav att jag tog bort inlägget..kram vilken fin blogg!

Anonym sa...

Åh, vilken fin. Vilken himla bra idé! Fin blog, den kommer förgylla många pluggartrötta stunder.
Kram Becka

Linda K sa...

aaaaaahhhh vilken fin! nu blir jag tokigt sugen på en sån :D

Linda K sa...

hej jag igen, är det ok om jag lånar bilden på din fina reflex?

sofie sa...

Javisst får du det, men jag har blivit uppmärksammad på att det finns väldigt liknande broscher här: http://matochfritid.yle.fi/hobbyartikel.php?id=244 - så det är uppenbarligen ingen unik idé… Det var i alla fall jättekul att du gillade den, är väldigt förtjust i din blogg!

Polly sa...

Men gud så snyggt! Det slår ju mitt reflexband med hästlängder! ;P

Anonym sa...

Gud va snyggt, en sådan måste jag göra!