13 nov. 2006

Bokmärken

Om man ska ge bort en bok i julklapp (och är lite av en pysselnörd) kan det vara kul att lägga med ett bokmärke som man har gjort själv. Här har jag använt kartong i olika färger som jag har gjort hål i längst upp med ett hålslag och knutit fast en tofs av broderitrådar. Till bokstäverna har jag använt mig av datorn och skrivit ut papper som är fulla med en massa bokstäver. På andra sidan av samma papper har jag skrivit ut stora spegelvända bokstäver. För att få dem spegelvända har jag skrivit bokstäverna med hjälp av WordArt i Word och sedan klickat på Ritobjekt, där man kan välja att rotera WordArt-objektet. (Jag har för mig att man med vissa skrivare kan skriva ut spegelvänt utan att krångla så här.. Man kan ju så klart välja att istället skissa upp stora bokstäver för hand på papprets baksida.) Bokstäverna har jag sedan klippt ut och klistrat upp på kartongen.

Inga kommentarer: